Alla inlägg under mars 2009

Av Lissetass - 31 mars 2009 22:24

Idag fick jag ridas í paddocken med Sokka en stund på lektion för en kille som jag känner väldigt bra jag gillar honom... han sa åt liz att sitta mer ner

i sadeln och inte låta Snót (mig) dra ner din högra eller vänstra axel, utan tänk på att sitta ner hela tiden, hur mycket hon än försöker dra ner en av dina axlar.. och de gick väl ganska bra tror jag.. sen när vi ridit ett bra tag på lektionen så red vi ut de var jag, Sokka, Jerry som drog någon rullande sak efter sig och verkade tydligen gilla det och sen Gletta med Blíka bredvid sig och de gick ganska bra vi red förbi lösriften mot högsberga och sen tillbaka hemåt förbi lösdriften igen de var kul. Liz tränade mig på lite tölt men mest galopp och trav...sen fick jag en filt på mig och blev lite ompysslad sen åt jag mitt hö och la mig sen senare och sov...

Av Lissetass - 30 mars 2009 09:30

idag fick ja följa med blika på en uteritt.. de blåste men de var väldigt kul..

hade öronen intresserat framåt hela tiden... Men jag var även uppmärksam

för de prassla och lät alla möjliga ljud de var läskigt... men framåt gick jag i alla fall.. vi red nån ganska lång runda tyckte jag.. Först red vi mot min gamla hage (lösdriften) och sen bortåt en bit mot högsberg men de var lite för konstigt verkade de som för vi vände sen. Red ner ut från byn upp mot stora vägen, bilarna gick jättefort tyckte jag men innan stora vägen så svängde vi in på någon gräsbeklädd väg de var kul... Sen igenom nån stor hage  (flosta) sen den andra stora hagen (oxå flosta) emot något ställe som heter Vilstena hörde jag talas om sen red vi upp på en väg som kallas lilla vilstena vägen fick då gå över en bro de var lite obehagligt men de gick..  Tillsist hem mot säva de var kul tyckte jag även fast de blåste och var lite läskigt..  ne nu ska ja mumsa vidare på mitt hö sen hörde jag att jag skulle få  gå ut till kompisarna så fort jag torkat. hej så länge...

Av Lissetass - 29 mars 2009 22:35

Idag fick jag ridas runt i paddocken, jag tränades på skänkelvikningar, byta om volter i trav, sne tränade liz själv på att styra mig med kroppen och så sen fick jag galoppera på en stäcka utanför paddocken fram och tillbaka och de gick bra,fick sen gå in i paddocken igen och tränades åter igen på lite trav på volterna och byta om volt i trav och sen lite till skänkelvikningar sen fick jag gå in och ta de lugnt ett tag..

Av Lissetass - 28 mars 2009 10:46

idag så tog någon liten in mig tillsammans med Blíka, ställde upp mig på stallgången lizette kom och borsta av mig  sen sadla hon mig och tränsa så gick vi ut i paddocken och börja träna och de gick bra, vi skritta trava och galoppera gjorde några skänkelvikningar åt båda hållen, medans någon annan stod och höll i nån fyrkantig sak som blixtra, sen red lizette ut mig en sväng på vägen de gick inte såbra för jag ville bara springa till kompisarna men de gick ganska bra sen fick jag skrittas av och gå in efter de och stå inne ett par timmar med filt på sen släpptes jag ut..

Av Lissetass - 27 mars 2009 17:15

idag fick jag tas ut från mina kompisars hage för jag skulle tydligen ridas hörde jag talas om.. så Lizetté hämta mig och Gletta i hagen tog in oss,ställde Gletta i sin box och ställde upp mig på gången och börja borsta mig och så sen lade hon sadeln på mig och satte på mig tränset.. sen ledde hon ut mig till paddocken och satt upp tyvärr klev hon upp och av några ggr för de var en till där inne och hon höll på och busa med mig och så och då var de bäst efter ett antal upp och av kliviningar att ta in henne och då kunde Lizetté koncentrera sig på mig och mitt humör och så  satte hon sig upp jag var ju jätte pigg så jag rusa iväg i galopp och trav i flera varv (bockade och hade mig oxå några ggr) lizette tyckte de var bäst så sen efter ca en halvtimme timme så lugnande jag ned mig för jag hade så mycket energi i mitt huvud och kropp då kunde liz börja träna med mig och så och de gick bra blev lite skänkelvikningar, lite trav på volter och trav byta volt och lite galopp.. sen fick jag skrittas av efter ett bra tag fick beröm blev ompysslad och fick en filt på mig.. nu tänker jag sova.. godnatt

Av Lissetass - 25 mars 2009 23:23

hehe idag fick jag på mig ett par nya skor för att kunna börja att träningsrida.. och de var ok...

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards