Alla inlägg under augusti 2009

Av Lissetass - 27 augusti 2009 16:50

Idag fick jag börja i paddocken med skritt och trav och massa åttor i både trav och skritt sen fick jag rida ut en sväng bort mot sala hållet då fick jag galoppera i full fart de var kul sen fick jag tölta lite sen blev de lite galopp tölt vilket liz inte gillade så hon korrigerade (korrig.) mig ganska mycket sen fick jag galoppera i full fart igen de var kul.


Sen fick ja galoppera lite samlad galopp och så tölt igen och de gick bra.. sen red vi in i paddocken i tölt och jag fick träna hela fyrkantspåret flera ggr i tölt men oxå åttor och volter i tölt de gick hyfsat bra tyckte liz lät de som sen såg liz att min äg. såg ut att titta på oss, på långt håll och då ansträngde hon mig ännu mera i tölt runt i paddocken och på volter jag tyckte jag hörde mig att hon tänkte hoppas Håkan ser de här..(äg.)


Men ja är inte 100 % säker men i alla fall 95% säker hehe.. sen töltade hon ut med mig på vägen igen fast den här gången mot faxis hage och sen tillbaka inte vet ja om hon hoppades på nåt men de verkade bra... sen fick jag tölta lite igen i paddocken sen ut en bit åt min äg. hus inte vet ja vad hon höll på med men tillslut fick jag skritta in i paddocken och skritta runt i den i flera varv och slappna av lite och pusta lite samtidigt som hon träna med måtta på skänkelvikningar åt båda hållen och de gick bra.. go kväll.


Av Lissetass - 24 augusti 2009 17:09

Idag fick jag rida ut med Nattis och Gletta de var rätt ok vi red

mot sala hållet och de gick bra tränade på en massa tölt och sen var de lite trav oxå.. de gick bra...

Av Lissetass - 23 augusti 2009 20:12

idag fick jag rida ut med ´Gletta, Jerry å Blíka..

de var skoj jag var väldigt pigg å glad vi red på nån runda

som liz kallade turidningsrundan.. de var skoj som sagt jag

fick träna mycket på tölt väldigt mycket på tölt men även lite galopp

och trav och lite skritt de gick bra... ha de bra

Av Lissetass - 22 augusti 2009 20:41

Idag red jag ut med Seidur och Blíka vi

red lite av den s.k turridningsrundan idag de var kul..

fick träna på tölt mest då med men även lite galopp och trav..

go kväll

Av Lissetass - 19 augusti 2009 22:12

idag fick jag vila

ha de bra

Av Lissetass - 18 augusti 2009 22:12

idag fick jag rida ut med Nattis, Jerry och Annette å Blíka..

vi red lilla vilstena rundan jag fick trava mest men även öva på tölt

och rida lite skritt... reds en stund innan i paddocken oxå åh då reds ja

i volter och fick göra skänkelvikningar och sen byta om volt de var väldigt kul ja gillade de....

ha de bra

Av Lissetass - 17 augusti 2009 20:28

red i paddocken idag tränande på volter och byta om volt m.m

de var kul...

Av Lissetass - 11 augusti 2009 20:37

Idag red jag ut med Jerry och Nattis de var

kul vi red vilstena rundan (lilla) de var jättefint

väder och så så de var kul jag fick träna på tölt mest

men även lite galopp och trav, de var kul...

ha en trevlig kväll ;)

Ovido - Quiz & Flashcards